Sådan kan reklameartikler opbygge brandloyalitet

, ,
brand loyalty

I sin mest basale form, er en reklameartikel teknisk set en reklamesøjle – den viser nemlig voresdit brandnavn og/eller logo flere steder i dagligdagen. Faktisk har det vist sig, at reklameartikler er et meget effektivt reklamemedie blandt forbrugerne.

Research udarbejdet af PPAI (Promotional Products Association International) viser, at 76,2% af de forbrugere der indenfor to år har modtaget en reklameartikel, rent faktisk har taget kontakt til afsenderen. Det gør reklameartikler til et godt redskab til at forbedre virksomhedens marketingsstrategi.

De rigtige og nyttige reklameartikler kan være med til at skabe glæde hos modtageren og opbygge loyalitet for det pågældende brand. Når din virksomhed giver et produkt væk, der rammer din målgruppe perfekt, kan du være sikker på at dit brand vil blive husket.

Her er fire måder hvorpå reklameartikler kan opbygge loyalitet til dit brand:


>Billede af statistik

1. Reklameartikler kan øge kendskabet til dit brand.

Reklameartikler eller giveaways får folk til at huske dit brand. En undersøgelse fortaget af ASI (Advertising Specialty Institute) viser, at 85% af forbrugere verden over kunne huske leverandøren af den artikel de modtog.

Brandkendskab kan være vejen for succes – især for mindre virksomheder. Virksomheder kan nemlig ved hjælp af reklameartikler, opnå anerkendelse med kvalitetsprodukter der gør et godt indtryk på forbrugerne.


Billede af statistik

2. Giveaways bliver husket!

Reklamegaver kan have en stor indflydelse på dine kunder. En undersøgelser fra PPAI viser, at 52,1% af deltagerne i undersøgelsen, i højere grad ville vælge det brand de fik en artikel af i fremtiden. Med ét produkt, kan du opbygge et langvarigt og godt indtryk.

Reklamegaver kan være med til at få kunderne til at vende tilbage til dit brand i fremtiden. En reklamegave der giver et godt indtryk, kan være en fordel for din virksomhed i det lange løb, og er samtidig med til at lokke loyale forbrugere til at henvende sig til netop din virksomhed.

 


Grafik af glade og loyale kunder

3. Den eneste markedsføring, dine kunder vil takke dig for!

Hvis du føler, at reklameartikler kan være bombarderende for kunder – så tro om igen! Da ASI spurgte 2000 amerikanere om hvordan de havde det med den virksomhed som gav dem den pågældende reklamegave, var svarene overraskende positive. Mange følte sig taknemmelige og glade – nogle endda loyale.

Forbrugere elsker reklamegaver – så længe de er brugbare for dem. Ved at bruge reklamegaver og giveaways som en del af din marketingsstrategi, gør du ikke kun indtryk – du viser også, at du har overvejet din målgruppe når det kommer til reklameartikler. Med de rigtige reklamegaver vil din målgruppe også sig taknemmelige og vil i højere grad være taknemmelige.


 

Grafik af spejl

4. Giveaways er en afspejling af dit brand.

Giveaways og reklamegaver er en afspejling af en virksomheds personlige brand. Når du udvælger reklamegaver til din virksomhed, er det vigtigt at det afspejler dit overordnede budskab. Forbrugerne vil have brugbare reklamegaver i god kvalitet, så når du vælger billige produkter, så afspejler det automatisk din virksomhed. Det kan give negative assiocationer for dine kunder. Overvej det derfor en ekstra gang inden du vælger (for) billige reklamegaver.

Husk, at et produkt aldrig bare er et produkt – det er det, der repræsenterer dit brand. Du kan opbygge stor loyalitet og troværdighed blandt dine kunder, ved at vise dem hvor meget respekt du har for deres overordnede image udadtil gennem de reklameartikler du forærer dem.

Nu hvor du har fået ny viden omkring hvor meget loyalitet de rigtige reklameartikler kan opbygge for dit brand, er det tid til at tage det næste skridt. Find de produkter, der skaber indtryk hos dine kunder, udtryk din viden og vis dit brand frem på bedste vis!

 


[cm_form form_id=’cm_597ef6ab2fb2c’]