En hvid kuglepen er ikke bare en hvid kuglepen!

, , ,
En hvid kuglepen er ikke bare en hvid kuglepen - overvej reklameartikler som en del af din marketingsstrategi

Slår man ordet ”Kuglepen” op i Den Danske Ordbog, står der ”skriveredskab hvor blæk el. lign. flyder ud på papiret via en lille anordning med en bevægelig kugle”. I sin simpleste form, så er det hvad en kuglepen er.

Så hvorfor siger vi, at en hvid kuglepen ikke bare er en hvid kuglepen?

Det gør vi, fordi vi arbejder med promotion- og reklameartikler, hvor dit logo trykkes på produktet. Så snart dit logo er placeret på kuglepennen, så er det ikke længere bare en hvid kuglepen. Kuglepennen repræsenterer nu dit brand, din service og dine produkter/ydelser. Reklameartikler af dårlig kvalitet giver dårlige associationer til dit brand – og det er synd.

Det er synd, fordi de fleste virksomheder bruger meget energi (og penge) på at opretholde deres brand-standarder på tværs af kommunikationskanaler: på websites, i præsentationsvideoer, på sociale medier, på online og offline annoncering, i kundeservice m.v.

Så hvorfor vælger virksomheder at afvige fra deres standarder, når det kommer til reklameartikler? Husk på, at dine kunder (eller kommende kunder) får dine reklameartikler i hånden. Det er en unik mulighed, hvor reklameartikler adskiller sig andre annonceringsformer.

En undersøgelse foretaget af Promotional Products Association International(PPAI) viste, at 88% af de adspurgte kunne huske afsenderen af en reklamegave, som personen havde modtaget. Det fortæller lidt om, hvorfor det er vigtigt at overveje, om kvaliteten af virksomhedens reklameartikler reflekterer og understøtter den position, som virksomheden ønsker at indtage i kundernes bevidsthed.

Der er eksempelvis stor forskel på, om du er Harald Nyborg, der går i markedet med sloganet ”Altid lavere priser”, eller om du er Mercedes-Benz, som sælger kvalitetsprodukter og har en vision der hedder ”Das Beste oder nichts”.

Ingen af de to brands skal give give-aways af dårlig kvalitet, som giver negative associationer hos modtageren. Men det giver mening for Harald Nyborg at vælge en mere prisvenlig model, som understøtter deres position på markedet, ligesom det giver mening for Mercedes-Benz at vælge en model, der udstråler kvalitet, holdbarhed, autoritet og luksus.

Tal fra PPAI viser, at 60% af alle adspurgte bruger en kuglepen 5-10 gange om dagen, og at 79% altid har en kuglepen på sig. Tænk engang, hvis det var din kuglepen.

Ligegyldigt hvilken type virksomhed du repræsenterer, så bør du overveje om kvaliteten af dine reklameartikler reflekterer dit brand og derved måden, hvorpå din virksomhed opleves og bliver husket.

 

Men hvordan får man så alle fordelene ved reklameartikler, uden at gå på kompromis med kvaliteten?

pil    Få professionel vejledning af en virksomhed med et kompetent salgs- og indkøbsteam, som har et højt produktkendskab, og derfor kender forskel på de prisvenlige og de billige modeller.

pil    Fokuser på leveringstid. Ved at bestille i god tid har vi mulighed for at source på vores auditerede fabrikker i Østen, hvor man kan få mere for budgettet.

pil    Opnå en større indkøbsvolume ved ordrekonsolidering med andre afdelinger. Vi har udviklet værktøjet ”GroupBuy®”, som er et online konsolideringsværktøj, der indsamler ordrer fra én eller flere afdelinger igennem et online webshopmodul. På den måde kan flere afdelinger drage fordel af en større indkøbskraft og derved sikre de bedste betingelser for prisen. Læs mere om GroupBuy® her.

Med mere end 25 år i branchen kan vi vejlede dig til vælge de rigtige produkter, i den rigtige kvalitet, med den rigtige branding – og til den rigtige pris!

Og det gælder naturligvis ikke kun kuglepenne. Vi har fokus på løsningen, og ikke kun det enkelte produkt. Kontakt os for vejledning til din næste kampagne eller for optimering af din basiskollektion. Ring på telefon +45 3940 1255 eller kontakt os her.

 

Markedet skifter, gør du?

Vi oplever at vores kunder har et større fokus på samtlige touch points i kunderejsen, herunder reklameartikler og vigtigheden af disse, som en del af et effektivt marketing-mix. Vi ser en trend mod reklamegaver med høj værdi og med øget fokus på produktansvarlighed som en vigtig faktor for produktets værdi.

Slutmodtagere, såsom virksomhedens medarbejdere eller kunder, har et stadigt mere kritisk øje til reklameartikler og virksomheders touch points i det hele taget. Det gælder både for kvaliteten af produktet, brandingen og produktansvarligheden. Og det gælder naturligvis ikke kun en basisartikel som kuglepenne, men samtlige produkter med firmalogo eller branding der relateres til en virksomhed.

Følger du trenden på markedet og overvejer reklameartikler som en strategisk del af dine marketingaktiviteter? Hvis ikke, så misser du sandsynligvis et unikt og effektivt touch point.

 

pil    Kontakt os her eller ring på telefon 3940 1255