ESG
– dit brand er i de bedste hænder
– dit brand er i de bedste hænder
Det er en mærkesag for os, at du skal føle dig tryg, når du placerer dit logo på marketingmaterialer.
En gennemarbejdet ESG strategi og secure supply chain er vores fokus gennem mange år.
Gennemsigtighed er vigtigt for os. Vi fremviser gerne vores fabriksaudits, ligesom vi naturligvis deler vores produkttests med dig.
Vi har et netværk af mere end 100 auditerede fabrikker globalt (primært i Østen). Vi er medlem af BSCI.
Vores evne til at source globalt, forstærker dine muligheder betydeligt for at skabe dit eget udtryk. Grundet vores medejerskab af den globale organisation, IPPAG, og vores samlede købekraft, er vi i en særdeles stærk position til at udvælge, auditere og certificere primære producenter og leverandører i Fjernøsten.
Vores partnerskab i IPPAG sikrer en effektiv måde at minimere vores påvirkning af miljøet og dårlige arbejdsforhold. Gennem partnerskabsaftaler med vores leverandører, har vi etableret et netværk, hvor leverandørerne efterlever vores krav til produktionen.
Med medlemskabet af BSCI understreger vi vores engagement omkring Environmental Social Governance, hvor vi hver dag arbejder for at sikre, at vores samarbejde med leverandører ikke kun handler om pris, kvantitet og levering, men også kontrol af produkter, arbejdstagerrettigheder og arbejdsforhold.
Hos Conxion A/S sætter vi høje standarder for sikkerhed, kvalitet og integriteten af vores produkter og processer.
Det forpligter vi os til, ved at respektere det enkelte menneskes rettigheder samt miljøet. Download vores Code of Conduct og læs hvordan vi forpligter os til at overholde alle gældende (lokale) love og læs, hvordan vi ønsker at drive forretning på en etisk og ansvarlig måde.
ESG er vigtigt for Conxion A/S og vores kunder. Vores ESG fokus drejer sig om alt fra auditering af fabrikker i Østen, til produkttest og miljøbevidsthed – senest eksemplificeret med vores deltagelse i et dansk klima-initiativ.
Baggrunden for initiativet ”CO2 neutralt website” er, at internettet og computerbrug i dag årsag til mere CO2-udledning end luftfarten grundet det store strømforbrug.
Initiativet går ud på, at virksomheder – store som små og fra alle brancher – går sammen om at neutralisere den CO2 deres hjemmesider udleder.
CO2-neutraliseringerne skabes ved opførelse af nye vedvarende energikilder (eks. vindmøller), og deltagelse i CO2-reducerende projekter (globalt). Deloitte er uvildig auditor på CO2-neutraliseringerne.