Marketing Platformen
Brug tid på marketing – ikke administration
Når hverdagen rammer marketing, ser vi ofte at der bruges forholdsvis meget tid på administration og drift, end at lave marketing. Medmindre vi aktivt sikrer processer, der forhindrer det.
Det er derfor, vi har lavet Conxion marketing platformen.
Når du samler arbejdet med dine marketingmaterialer på vores digitale platform, frigør du ressourcer til det din marketingafdeling er bedst til. Nemlig marketing.
Hvad gør vi for dig?
Vores marketing platform er en digital indkøbsplatform med afsæt i tanken om deleøkonomi, puljeindkøb, mindre lager og flere produkter ”on demand”.
Det betyder for dig, at algoritmer hjælper dig med at optimere dine indkøb, styre dine produktioner og optimere din logistik og distribution.
Er Marketing Platformen overhovedet noget for dig?
Vil du gerne opnå maksimalt udbytte af samlet indkøb på tværs af afdelinger, lande og brands. Og kan du svare ja, til ét af nedenstående scenarier:
- Virksomheden har hovedsæde i Danmark og har datterselskaber, agenter o.lign. udenfor Danmarks grænser.
- Virksomheden har hovedsæde i Danmark og I har afdelinger/butikker spredt ud over hele Danmark – eks. kædeforretning.
Så er svaret JA!
Dine nuværende leverandører er en del af platformen
Med Conxion Marketing Platformen fastholder du dine nuværende leverandører.
Vi har i mere end 25 år arbejdet med leverandører af marketingmaterialer og kan derfor sikrer dig den helt rigtige portefølje af leverandører.
Digitalisering
I dine bestræbelser på at digitalisere virksomhedens processer, er Conxion Marketing Platformen markedets mest målrettede værktøj.
Conxion Marketing Platformen har kun ét overordnet formål og det er, at digitalisere al håndtering af marketingmaterialer i forbindelse med indkøb, distribution og fakturering på tværs af virksomhedens business units nationalt og internationalt.
Mindre administration
Vores erfaring er, at virksomheder med flere afdelinger, nationalt eller internationalt, bruger mange ressourcer på at koordinere indkøb, individuel levering og fakturering, tilpasse produktsortimentet så det passer til alle, sikre at branding guidelines overholdes, styring af lagersortiment osv.
Med Conxion Marketing Platformen outsourcer du administration, ordrehåndtering, levering, fakturering m.m. og dermed frigøre ressourcer til marketing.
Mindre lager- og likviditetsbinding
Vi laver din egen marketing platform iht. dine branding guidelines. På din egen markedsplads vælger du dit produktsortimentet, uden at det tynger dit lager eller din likviditet. Det kan lade sig gøre, fordi du bestiller produkterne ”on demand”, og produktet trækkes direkte fra leverandørens lager, eller produceres efter bestilling.
Vores erfaring er, at du kan reducere dit lagersortiment betydeligt – eller helt slipper for at have varer på lager.
Læs case her.
Lavere priser
På Conxion Marketing Platformen puljer du dine indkøb på tværs af din virksomheds afdelinger, datterselskaber, brands m.m.
Det betyder at den enkelte business unit opnår lavere stykpriser ved eget indkøb på grund af puljeindkøb med de andre business units i organisationen.
Bonusinfo!
Vores erfaring siger os, at mange marketingafdelinger har knappe ressourcer. Derfor er administrationsmodulet på Conxion’s marketing platform udviklet, så det individuelt kan sættes op til at håndtere hele administrationen og ordrehåndteringen, kun dele af den eller til, at du selv klarer de administrative opgaver.
Ikke to virksomheder er ens
Ikke to virksomheder er ens og ikke to af vores kunder bruger Conxion Marketing Platformen på samme måde.
Det kan lade sig gøre, fordi platformen er bygget op omkring en række forskellige funktionsmoduler, så den endelige platform bliver skræddersyet til den enkelte virksomhed.
Selvom alle platforme er forskellige, tager de dog alle afsæt i:
- Transparens
- Fleksibilitet
- Puljeindkøb og stordriftsfordele
- Central styring og overblik
- Outsourcing af administrative opgaver
- ”Products on demand” i stedet for eget lager
Funktioner og muligheder
Hurtigt overblik og nem ordreplacering
Brugere får hurtigt overblik over hvilke ordrer, man kan koble sig på, besparelser samt leveringstid.Det er lige så nemt at starte en ny produktion, som det er at bestille en lagervare.
Automatisk notifikation om puljeordrer
Du kan vælge at ”Like” de produkter, som du gerne vil have besked om, når der er puljeordrer, du kan koble dig på.
Roller og filtre
For at lette visningen af produkter på platformen, kan der oprettes brugerroller og filtre, som er med til at differentiere de produkter, som den enkelte bruger ser på platformen.
Online forespørgsler
Har brugere andre ønsker, end det som findes på platformen, er det enkelt at lave en online forespørgsel. Alle forespørgsler er synlige, og gemmes i webshoppens administrationsmodul.
Udskrive online tilbud
Der kan let udskrives tilbud ved forskellige antal, hvor alle udgifter som f.eks. kliche, værktøjer og fragt vises.
Eget produktsortiment
Du kan fra centralt hold beslutte hvilke produkter og leverandører, som skal være tilgængelige på din marketingplatform.
Download af artwork til lokal produktion
Visse produkter kan ikke betale sig at sende, og derfor kan man oprette produktkort, hvor brugere kan downloade trykklare filer evt. i forskellige sprogversioner. På den måde kan brugere downloade materialet og producere produktet lokalt. Dette er både med til at reducere CO2 udledningen, samt at branding-guidelines overholdes.
Følge produktion og levering online
Brugere kan følge produktionen af sine varer online på platformen.
Kampagneblok
Systemet giver mulighed for, at man fra centralt hold kan indsamle bestillinger på tidsbegrænsede kampagneprodukter, inden bestillinger sættes i gang hos leverandøren.
Ordrehistorik og online reklamation
Brugere kan let genbestille produkter i menuen for ordrehistorik. Her kan brugere også lave en online reklamation på en leverance. Alle reklamationer gemmes i systemets administrationsmodul.
Betalingsmodul
Platformen tilbyder betalingsformer som kreditkort betaling, PayPal, forudbetaling (bankoverførsel) samt faktura betaling.
Eget Webshop administrationsmodul
Via webshoppens administrationsmodul kan du selv oprette produkter, kategorier, interne kampagner og brugere.Du kan også fra centralt hold overvåge alle indkøb, prisfald, produktioner og eventuelle reklamationer og forespørgsler.
Sikring af branding guidelines
Systemet viser produkterne med logo – også selvom de endnu ikke er indkøbt hos leverandøren.På den måde sikres, at virksomhedens branding guideline overholdes på alle markeder. Logoer kan gemmes i systemets logobank, så man sikrer, at de korrekte logoer altid benyttes.
Automatisk individuel ordrebehandling
Hver bruger modtager en ordrebekræftelse på bestillingen. Hvis prisen efterfølgende falder, fordi flere brugere tilslutter sig ordren, opdateres ordrebekræftelsen, og alle brugere underrettes om prisfald pr. e-mail.
Automatisk individuel fakturering og levering
Faktura og varer sendes direkte til den bruger, som har placeret bestillingen.
Tilvalg af lagermodul
Marketing platformen tilbyder også lageropbevaring, og lagermodulet kan vise både lagersaldo og kommende leverancer. Lageromkostninger pålægges automatisk den enkelte brugers faktura, så der ikke er lager håndteringsomkostninger for hovedkontoret.
Der kan aktiveres en lageralarm på alle lagerprodukter, så man bliver notificeret, når en vare skal genbestilles.
Logistik og transport modul
Logistik og fragt modul er koblet op på selskaber som DHL og UPS. Ligeledes er platformen koblet op på flere logistikpartnere og kan naturligvis også kobles op på dine nuværende logistikpartnere.
Hvis produkter på nogle internationale markeder skal leveres via en international hub (og fortoldes), for herefter at sendes videre til den endelige destination, er dette let at sætte op på platformen.
Integrering til jeres ERP- system
Vi kan via vores egne udviklere bygge integration til virksomhedens ERP-system, uanset om du har SAP, Navision eller andre systemer.
Rapportering
Administrationsmodul kan nemt generere rapporter over afsendte og fakturerede varer, optjent profit, lagerbeholdning og meget mere.